Aday ÖğrenciKU ÖğrencisiÖğretim ÜyesiKU Mezunu
ENTR
  • Ekip
  • Araştırmalar
  • Yayınlar
  • Medya
  • İletişim
  • Ekip
  • Araştırmalar
  • Yayınlar
  • Medya
  • İletişim
  • Aday Öğrenci
  • KU Öğrencisi
  • Öğretim Üyesi
  • KU Mezunu
Arama yapmak istediğiniz kelime yazın ve enter’a basın.
A-Z İçerik, Sayfa Rehberi
ABC-ÇEFHI-İKMO-ÖS-ŞTY
A
Annelerin sıcaklık gösterme ve katı olmaya dair bilişleriAraştırmalarAyşe Bilge Selçuk 'Honorary Senior Research Fellow' unvanına layık görüldü.
B
Bağlantılar
C-Ç
Çocuklarda Ahlaki Muhakeme ve Empati GelişimiÇocuğun sosyal uyum ve sosyal bilgi işleme süreçlerine ebeveyn ve mizacın etkileri: Kültürler arası bir çalışma
E
Engelsiz hayat projesiEkipEbeveynlerin Söyledikleri Yalanların Çocukların Gelecekteki Psikososyal Davranışlarına Etkileri
F
Fiziksel engeli olan çocuklarda sosyal gelişim
H
Haberler
I-İ
İletişim
K
Katılım
M
Medya
O-Ö
Otizmli çocukların sosyal davranışlarında bilişsel temsil ve iletişim becerilerinin rolüOkul öncesi dönemde sosyal yetkinlik, zihin kuramı ve yönetici işlevler
S-Ş
Sample PageSosyal Kimlik ve Farklı Kültürel Gruplara Yönelik Algıların Zihin Kuramı ile İlişkisi
T
Türkiye’deki ergenlerin normatif saldırganlık algıları
Y
Yayınlar
“
“İdeal ebeveynlik” olgusunun kavramsallaştırılmasına dair inceleme
AnasayfaYayınlar
Yayınlar

İnsan Her Koşulda

“İnsanı insan yapan aklı kadar kalbidir de...” İnsanın yaşam yolculuğu zorludur. Tıpkı çocukların hızla boy attıkları gelişme dönemlerindeki “büyüme ağrıları” gibi, psikolojik gelişmede de zorlanma büyümeyi beraberinde getirir. Zorlanma yoksa, gelişme de sınırlıdır. İnsan bazen çocuktur, bazen anne, bazen baba... Bazen isyankârdır, korkularına kapılan ve şiddete yönelendir. Bazen de rehberlik eden, destan yazandır. Empati de şefkat de ona dairdir. Şartlar değişir, düşünceler, duygular, tepkiler değişir, her deneyim değişim yaratır. Ancak, insan her koşulda insandır.
Aile bütünlüğü, ilkokula geçişte öğrenmeyle ilgili davranışları ve matematik yeterliliğini kolaylaştırır
Türk Öğrencilerde Matematik Başarısı ve Motivasyonun Sosyoekonomik Statü ile İlişkisi
İki Akıl İçinde: Benzerlik, Tehdit ve Önyargı, İç Gruba Kıyasla Dış Gruplara Daha Kötü​ Zihin Okumasına Katkıda Bulunur
Sınırları Geçmek: Dokuz Ülkede Çocuklara Kötü Muamele Hakkında Annelerin Tutumlarının Pilot Çalışması
Okul Öncesi Çocukların Yıkıcı Davranışlarında Zihin Teorisi
12 Ülkede Sosyal Karşılaştırmaların ve Paylaşma Davranışının Gelişimi
Zihin Kuramının Değişken Doğası: Zihinsel Durum Anlayışı Hedefin Özelliklerine Bağlı mıdır?
Otizmli Çocuklarda Sosyal Beceriler
Türk Çocuklarında Kelime Bilgisini Boylamsal Olarak Yordayan Faktörler Sıcak ve Açıklayıcı Ebeveyn Davranışları ile Çocukların Ketleme Becerisinin Rolü
Kurumda Yetiştirilen Çocuklarda Sosyal Geri Çekilmenin Belirleyicileri olarak Yönetici İşlev ve Zihin Kuramı
Sosyoekonomik Durum ve Türk Çocuklarının Duygusal Gelişimi Arasındaki Bağı Açıklayan Acımasız ve Karşılık Veren Ebeveynliğin Rolleri
Sadece Onu Oluşturan Parçaların Bir Bütünü Olmanın Ötesinde: Zihin Kuramı Ölçeğindeki Farklı Becerilerin Zaman Boyunca Yönetici İşlevlerle İlişkisi
Çeşitli Sosyal Arka Plandan Gelen Türk Çocukların Zihin Teorisi Kazanımının Sıralaması
Türk Çocuklarında Ebeveynliğin Günlük Güçlükleri, Çocuk Yetiştirme ve Olumlu Sosyal ve Saldırgan Davranışlar Arasındaki Boylamsal İlişkiler
Okul Öncesi Dönemde, Obez ve Fazla Kilolu Olmanın Nedenleri Ebeveynlik Türü ve Annenin Besleme Yöntemlerinin Rolleri
Cömertlik ve Ahlaki Biliş Gelişiminin 5 Kültür Üzerinden Karşılaştırması
Türkiye’de, Omurilik Hasarı Olan Bireylere Bakım Vermekten Sorumlu Aile Üyelerinin Yük Hissiyatı
Öz Düzenleme Becerisinin Zihin Kuramı ve Sosyal Davranışlar ile İlişkisi
Çocuk Mizacı, Ebeveynlik ve Türk Çocuklarının Olumlu Sosyal Davranışları Arasındaki Boylamsal Bağlantılar
Duyarlı bir Anne İdeal Anne Midir? Dünya Genelindeki Annelerin Erken Çocukluk Ebeveynliğine Dair İnanışları
Türk İlkokul Öğrencilerinde Öz-düzenleme Aile Bağlamı ve Sosyo-duygusal Yeterlilik Arasındaki Bağlantıya Aracılık Eder
Mizaç, Ebeveyn Davranışları ve Stresin, Türk Anaokul Öğrencilerinin İçe Yönelim Semptomlarının Ortaya Çıkmasındaki Rolleri
Profesyonellerin ve Annelerin Kültürlerarası Anne Duyarlılığına İlişkin İnançları: Etkili Müdahelelerle Çok Kültürlülüğe Doğru Toplumlar
Ortopedik Engele Sahip Çocukların Annelerinin İyi Oluş Durumları Üzerine Dezavantajlı Etkileri Türkiye'deki Bulgular
Risk Altındaki Çocukların Kelime Gelişimini Desteklemek
Devlet kurumlarındaki Türk çocuklarda sosyal yetkinlik, zihin kuramı ve yönetici işlevler
Türk Annelerin Çocukların Olumsuz Duygularıyla Başa Çıkması
Metropol ve Anadolu’da Ebeveynlik: Biliş ve Davranışlarda şehrin ve eğitim düzeyinin rolü
Mizaç ve Ebeveynliğin Avustralyalı ve Türk-Avustralyalı Çocukların Olumlu Sosyal Davranışları Üzerindeki Rolü
Öz-Bildirime Dayalı Annelik Beklentileri Ve Çocuk Yetiştirme Uygulamaları: Etnik Köken, Göçmenlik Ve Eğitim Geçmişi İle İlişkilerin Çözümlenmesi
Okul Öncesı Dönemde Duygusal, Davranışsal ve Sosyal Uyum Taraması: Sosyal Yetkı̇nlı̇k ve Davranış Değerlendı̇rme-30 Ölçeğı̇
Ortopedik Bozukluk ve Sosyo-Duygusal İşleyiş
Avustralya’daki Türk Anneler Arasında Kültüre Uyum ve Ebeveynlik
Türk Annelerin Çocuk Sosyalleştirme Hedeflerinde Eğitime Bağlı Olarak Gözlemlenen Farklılıklar
Alman ve Türk Göçmen Annelerin Uzun Vadeli Sosyalleşme Hedeflerinde Sosyokültürel Etkiler
Yapıcılık ve Yıkıcılık Sırasıyla Suçluluk ve Utanç Duygusunun Temel Özellikleri Midir?
Duygu ve Davranış Düzenlemesinin Dışa Yönelim Davranışlarına Katkıları
Ebeveynlerin ve Çocuk Mizacının Olumlu Sosyal Davranış Gelişimine Etkileri: Zihin Kuramının Belirleyici Rolü
Çocuklarda Sağ Kanat Otoriterliği ve Sosyal Baskınlık Yönelimi Ölçümü
Kurum Bakımı ve Ev Ortamının Zihin Kuramı Gelişimindeki Rolü
Sosyal Medyada Çocuk ve Aile Çalışmaları Laboratuvarı
Mobil Uygulamamızı İndirin
İletişim

Koç Üniversitesi Psikoloji Bölümü Rumelifeneri Yolu, Sarıyer 34450 İstanbul

cocukaile@ku.edu.tr
Ofis Tel: 0212 338 37 40 0212 338 17 59 Cep Tel: 0533 137 18 33
İletişim
© 2021 Koç University