Aday ÖğrenciKU ÖğrencisiÖğretim ÜyesiKU Mezunu
ENTR
  • Ekip
  • Araştırmalar
  • Yayınlar
  • Medya
  • İletişim
  • Ekip
  • Araştırmalar
  • Yayınlar
  • Medya
  • İletişim
  • Aday Öğrenci
  • KU Öğrencisi
  • Öğretim Üyesi
  • KU Mezunu
Arama yapmak istediğiniz kelime yazın ve enter’a basın.
A-Z İçerik, Sayfa Rehberi
ABC-ÇEFHI-İKMO-ÖS-ŞTY
A
Annelerin sıcaklık gösterme ve katı olmaya dair bilişleriAraştırmalarAyşe Bilge Selçuk 'Honorary Senior Research Fellow' unvanına layık görüldü.
B
Bağlantılar
C-Ç
Çocuklarda Ahlaki Muhakeme ve Empati GelişimiÇocuğun sosyal uyum ve sosyal bilgi işleme süreçlerine ebeveyn ve mizacın etkileri: Kültürler arası bir çalışma
E
Engelsiz hayat projesiEkipEbeveynlerin Söyledikleri Yalanların Çocukların Gelecekteki Psikososyal Davranışlarına Etkileri
F
Fiziksel engeli olan çocuklarda sosyal gelişim
H
Haberler
I-İ
İletişim
K
Katılım
M
Medya
O-Ö
Otizmli çocukların sosyal davranışlarında bilişsel temsil ve iletişim becerilerinin rolüOkul öncesi dönemde sosyal yetkinlik, zihin kuramı ve yönetici işlevler
S-Ş
Sosyal Kimlik ve Farklı Kültürel Gruplara Yönelik Algıların Zihin Kuramı ile İlişkisi
T
Türkiye’deki ergenlerin normatif saldırganlık algıları
Y
Yayınlar
“
“İdeal ebeveynlik” olgusunun kavramsallaştırılmasına dair inceleme
AnasayfaYayınlar
Yayınlar

İnsan Her Koşulda

“İnsanı insan yapan aklı kadar kalbidir de...” İnsanın yaşam yolculuğu zorludur. Tıpkı çocukların hızla boy attıkları gelişme dönemlerindeki “büyüme ağrıları” gibi, psikolojik gelişmede de zorlanma büyümeyi beraberinde getirir. Zorlanma yoksa, gelişme de sınırlıdır. İnsan bazen çocuktur, bazen anne, bazen baba... Bazen isyankârdır, korkularına kapılan ve şiddete yönelendir. Bazen de rehberlik eden, destan yazandır. Empati de şefkat de ona dairdir. Şartlar değişir, düşünceler, duygular, tepkiler değişir, her deneyim değişim yaratır. Ancak, insan her koşulda insandır.

Ana Babalık: Kuram ve Araştırma

Ana Babalık: Kuram ve Araştırma kitabı, yirmi iki araştırmacının katkı yaptığı on dört bölümden oluşuyor. Her bir bölüm, ana babalığa dair farklı bir konuyu inceleyerek o alandaki çeşitli bakış açılarını veriyor, yeni araştırma sorularına zemin oluşturacak tartışma ve analizler içeriyor. Kitap, başta psikoloji olmak üzere, sosyal bilim ve eğitim alanlarında çalışanlar ve ana babalık konusuna ilgi duyanlar için değerli bir kaynak niteliği taşıyor.
Ruffman, T., Hill, S., Ruffman, C., Turunc, G., Park, N., Du, K., Hayhurst, J., Kang, J., Selçuk, B., Regenbrecht, H., Philipp, H.C., & Hunter, J.A. (2020). RWAc and SDOc: The measurement of right-wing authoritarianism and social dominance orientation in childhood. [Çocuklarda sağ kanat otoriterliği ve sosyal baskınlık yönelimi ölçümü]. Social Development. doi: 10.1111/sode.12438.
Niehues, W., Kisbu-Sakarya, Y., & Selcuk, B. (2020). Family cohesion facilitates learning- related behaviors and math competency at the transition to elementary school. [Aile bütünlüğü, ilkokula geçişte öğrenmeyle ilgili davranışları ve matematik yeterliliğini kolaylaştırır]. Early Education and Development.
Niehues, W., Kisbu-Sakarya, Y., & Selçuk, B. (2020). Motivation and math achievement in Turkish students: Are they linked with socio-economic status? [Türk öğrencilerde matematik başarısı ve motivasyonun sosyoekonomik statü ile ilişkisi]. Educational Psychology. doi: 10.1080/01443410.2020.1724887.
Ekerim-Akbulut, M., Selcuk, B., Slaughter, V., Hunter, J., & Ruffman, T. (2020). In two minds: Similarity, threat, and prejudice contribute to worse mindreading of outgroups compared to an ingroup. [İki akıl içinde: Benzerlik, tehdit ve önyargı, iç gruba kıyasla dış gruplara daha kötü​ zihin okumasına katkıda bulunur]. Journal of Cross-Cultural Psychology, 5, 25-48. doi: 10.1177/0022022119883699
Mesman, J., Branger, M., Woudstra, M., Emmen, R., Asanjarani, F., Carcamo, R., Hsiao, C., Mels, C., Selcuk, B., Soares, I., Wang, L., Yavuz, M., & Alink, L. (2020). Crossing boundaries: A pilot study of maternal attitudes about maltreatment in nine countries. [Sınırları geçmek: Dokuz ülkede çocuklara kötü muamele hakkında annelerin tutumlarının pilot çalışması]. Child Abuse and Neglect. doi: 10.1016/j.chiabu.2019.104257
Ekerim-Akbulut, M., Sen, H., Besiroglu, B., & Selcuk, B. (2020). The role of theory of mind, emotion knowledge and empathy in preschoolers’ disruptive behavior. [Okul öncesi çocukların yıkıcı davranışlarında zihin teorisi]. Journal of Child and Family Studies, 29,128-143. doi: 10.1007/s10826-019-01556-9
Mouratidis, A., Sayıl, M., Kumru, A., Selçuk, B., & Saonens, B. (2019). Maternal knowledge as a mediator of the relation between maternal psychological control and altruistic prosocial, instrumental prosocial, and antisocial behavior. [Annenin psikolojik kontrolü ile özgecil olumlu sosyal davranış, araçsal olumlu sosyal davranış ve antisosyal davranış arasındaki ilişkiye aracı olarak anne bilgisi]. Merrill-Palmer Quarterly, 65, 207-231. doi: 10.13110/merrpalmquar1982.65.2.0207
Huppert, E., Cowell, J. M., Cheng, Y., Contreras-Ibanez, C., Lee, K., Gomez-Sicard, N., Gonzalez-Gaeda, L. M., Huepe, D., Ibanez, A., Lee, K., Mahasneh, R., Malcolm-Smith, S., Salas, N., Selcuk, B., Tungodden, B., Wong, A., Zhou, X., & Decety, J. (2019). The development of children’s preferences for equality and equity across 13 individualistic and collectivist cultures. [3 farklı bireyselci ve kolektif kültürden gelen çocukların hak ve eşitlik tercihlerinin gelişimi]. Developmental Science, 22(2) e1279. doi: 10.1111/desc.127291
Samek, A., Ibanez, A., Cappelen, A., Wong, A., Tungodden, B., Selcuk, B., Contreras-Ibanez, C., Huepe, D., Cowell, J., Decety, J., Lee, K., Gonzalez-Gadea, M.L., Gomez-Sicard, N., Salas, N., Malcolm-Smith, S., Zhou, X., Cheng, Y. (2020). The development of social comparisons and sharing behavior across 12 countries. [12 ülkede sosyal karşılaştırmaların ve paylaşma davranışının gelişimi]. Journal of Experimental Child Psychology, 192. doi: 10.1016/j.jecp.2019.104778
Gönültas, S., Selcuk, B., Slaughter, V., Hunter, J., & Ruffman, T. (2020). The capricious nature of theory of mind: Does mental state understanding depend on the characteristics of the target? [Zihin kuramının değişken doğası: Zihinsel durum anlayışı hedefin özelliklerine bağlı mıdır?]. Child Development, 91(2), e280–e298. doi: 10.1111/cdev.13223
Yavuz, M., Selçuk, B., & Korkmaz, B. (2019). Social competence in children with autism. [Otizmli çocuklarda sosyal beceriler]. International Journal of Developmental Disabilities, 65, 10-19. doi: 10.1080/20473869.2017.1346224
Ekerim, M., & Selcuk, B. (2018). Longitudinal predictors of vocabulary knowledge in Turkish children: The role of maternal warmth, inductive reasoning and children’s inhibitory control. [Türk çocuklarında kelime bilgisini boylamsal olarak yordayan faktörler sıcak ve açıklayıcı ebeveyn davranışları ile çocukların ketleme becerisinin rolü]. Early Education and Development, 29, 324-341. doi: 0.1080/10409289.2017.1407607
Selçuk, B., Yavuz, M., Harma, M., Etel, E., & Ruffman, T. (2018). Executive function and theory of mind as predictors of socially withdrawn behavior in institutionalized children. [Kurumda yetiştirilen çocuklarda sosyal geri çekilmenin belirleyicileri olarak yönetici işlev ve zihin kuramı]. Social Development, 27, 109-124. doi: 10.1111/sode.12252
Gülseven, Z., Kumru, A., Carlo, G., Palermo, F., Selçuk, B., & Sayil, M. (2018). The mediational roles of harsh and responsive in the longitudinal relations between socioeconomic status and Turkish children’s emotional development. [Sosyoekonomik durum ve türk çocuklarının duygusal gelişimi arasındaki bağı açıklayan acımasız ve karşılık veren ebeveynliğin rolleri]. International Journal of Behavioral Development, 42(6), 563-573. doi: 10.1177/0165025418783279
Doenyas, C., Yavuz, M., & Selçuk, B. (2018). Not just a sum of its parts: How tasks of the theory of mind scale relate to executive function across time. [Sadece onu oluşturan parçaların bir bütünü olmanın ötesinde: Zihin kuramı ölçeğindeki farklı becerilerin zaman boyunca yönetici işlevlerle ilişkisi]. Journal of Experimental Child Psychology, 166, 485-501. doi: 10.1016/j.jecp.2017.09.014
Selçuk, B., Brink, K. A., Ekerim, M. & Wellman, H. (2018). Sequence of theory-of-mind acquisition in Turkish children from diverse social backgrounds. [Çeşitli sosyal arka plandan gelen Türk çocukların zihin teorisi kazanımının sıralaması]. Infant and Child Development, 27, 1-14. doi: 10.1002/icd.2098
Gülseven, Z., Carlo, C., Streit, C., Kumru, A., Selcuk, B., & Sayil, M. (2018). Longitudinal relations among parenting daily hassles, child rearing, and prosocial and aggressive behaviors in Turkish children. [Türk çocuklarında ebeveynliğin günlük güçlükleri, çocuk yetiştirme ve olumlu sosyal ve saldırgan davranışlar arasındaki boylamsal ilişkiler]. Social Development, 27, 45–57. First online published: 16 May 2017. doi: 10.1111/sode.12247
16. Yavuz, M., & Selçuk, B. (2018). Predictors of childhood obesity and overweight in preschoolers: The role of parenting styles and feeding practices. [Okul öncesi dönemde, obez ve fazla kilolu olmanın nedenleri ebeveynlik türü ve annenin besleme yöntemlerinin rolleri]. Apetitte, 120, 491-499. doi: 10.1016/j.appet.2017.10.001.
Cowell, J.M., Lee, K., Malcolm-Smith, S., Selçuk, B., & Zhou, X., Decety, J. (2017). The development of generosity and moral cognition across cultures. [Cömertlik ve ahlaki biliş gelişiminin 5 kültür üzerinden karşılaştırması]. Developmental Science, 20 (4), 1-12. doi: 10.1111/desc.12403
Secinti, E., Yavuz, M., & Selçuk, B. (2017). Feelings of burden among family caregivers of people with spinal cord injury in Türkiye. Spinal Cord, 55(8), 782-787. [Türkiye’de, omurilik hasarı olan bireylere bakım vermekten sorumlu aile üyelerinin yük hissiyatı]. First online published: 7 February 2017. doi:10.1038/sc.2017.6
Korucu, I., Selçuk, B., & Harma, M. (2017). Self-regulation: Relations with theory of mind and social behaviour. Infant and Child Development, 26 (3). [Öz düzenleme becerisinin zihin kuramı ve sosyal davranışlar ile ilişkisi]. First online published: 27 May 2017. doi: 10.1002/icd.1988
Laible, D., Kumru, A., Carlo, G., Streit, Selçuk, B., & Sayil, M. (2017). The longitudinal associations between temperament, parenting, and Turkish children's prosocial behavior. [Çocuk mizacı, ebeveynlik ve Türk çocuklarının olumlu sosyal davranışları arasındaki boylamsal bağlantılar]. Child Development, 88 (4), 1057-1062. doi: 10.1111/cdev.12877
Mesman, J., van IJzendoorn, M., Behrens, K., Carbonell, O. A., Leiva, R. C., Cohen-Paraira, I., de la Harpe, C., Ekmekci, H., Emmen, R., Heidar, J., Kondo-Ikemura, K., Mels, C., Mooya, H., Murtisari, S., Noblega, M., Ortiz, J.E., Sagi-Schwartz, A., Sichimba, F., Soares, I., Steele, H., Steele, M., Van der Leeden, M., Van der Veer, R., Wang, R., Yagmurlu, B., Yavuz-Müren, M., & Zreik, G. (2016). Is the ideal mother a sensitive mother? Beliefs about early childhood parenting across the globe. [Duyarlı bir anne ideal anne midir? Dünya genelindeki annelerin erken çocukluk ebeveynliğine dair inanışları]. International Journal of Behavioral Development, 40(5), 385- 397. doi: 10.1177/0165025415594030
Gündüz, G., Yagmurlu, B., & Harma, M. (2015). Self-regulation mediates the link between family context and socioemotional competence in Turkish preschoolers. [Türk ilkokul öğrencilerinde öz-düzenleme aile bağlamı ve sosyo-duygusal yeterlilik arasındaki bağlantıya aracılık eder]. Early Education and Development, 26, 729-748. doi: 10.1080/10409289.2015.985148
Yavuz, M, Selçuk, B., Corapci, F., & Aksan, N. (2017). Role of temperament, parenting behaviors, and stress on Turkish preschoolers’ internalizing symptoms. [Mizaç, ebeveyn davranışları ve stresin, Türk anaokul öğrencilerinin içe yönelim semptomlarının ortaya çıkmasındaki rolleri]. Social Development, 26, 109-128. doi: 10.1111/sode.12192
Ekmekci, H., Yavuz, M., Emmen, R., Mesman, J., Van IJzendoorn, M., Yagmurlu, B., & Malda, M. (2015). Professionals' and mothers' beliefs about maternal sensitivity across cultures: Toward effective interventions in multicultural society. [Profesyonellerin ve annelerin kültürlerarası anne duyarlılığına ilişkin inançları: Etkili müdahelelerle çok kültürlülüğe doğru toplumlar]. Journal of Child and Family Studies, 24, 1295-1306. doi: 10.1007/s10826-014-9937-0
Yagmurlu, B., Yavuz, M., & Sen, H. (2015). Well-being of mothers of children with orthopedic disabilities in a disadvantaged context: Findings from Türkiye. [Ortopedik engele sahip çocukların annelerinin iyi oluş durumları üzerine dezavantajlı etkileri Türkiye'deki bulgular]. Journal of Child and Family Studies, 24, 948-956. doi: 10.1007/s10826-014-9905-8
Etel, E., & Yagmurlu, B. (2015). Social competence, theory of mind, and executive function in institution-reared Turkish children. [Devlet kurumlarındaki Türk çocuklarda sosyal yetkinlik, zihin kuramı ve yönetici işlevler]. International Journal of Behavioral Development, 39(6), 519-529. doi: 10.1177/0165025414556095
Baydar, N., Küntay, A., Yagmurlu, B., Aydemir, N., Cankaya, D., Gökşen, F., & Cemalcilar, Z. (2014). "It takes a village" to support the vocabulary development of children with multiple risk factors. [Risk altındaki çocukların kelime gelişimini desteklemek]. Developmental Psychology. 50(4), 1014-1025. doi:10.1037/a0034785
Orta, I. M., Corapci, F., Yagmurlu, B., & Aksan, N. (2013). The mediational role of effortful control and emotional dysregulation in the link between maternal responsiveness and Turkish preschoolers’ social competency and externalizing symptoms. [Annenin duyarlılığı ile Türk okul öncesi çocukların sosyal yetkinlik ve dışa yönelim semptomları arasındaki ilişkide bir aracı değişken olarak çaba gerektiren kontrol ve duygu düzenleme]. Infant and Child Development, 22(5), 459-479. doi: 10.1002/icd.1806
Altan-Aytun, Ö., Yagmurlu, B., & Yavuz, M. (2013). Turkish mothers' coping with children's negative emotions: A brief report. [Türk annelerin çocukların olumsuz duygularıyla başa çıkması]. Journal of Child and Family Studies, 22, 437- 443. doi:10.1007/s10826-012-9597-x
Nacak, M., Yağmurlu, B., Durgel, E., & van de Vijver, F. (2011). Metropol ve anadolu'da ebeveynlik: Biliş ve davranışlarda şehrin ve eğitim düzeyinin rolü. Turk Psikoloji Dergisi, 26(67)
Yagmurlu, B., & Sanson, A. (2009). Parenting and temperament as predictors of prosocial behavior in Australian and Turkish-Australian children. [Mizaç ve ebeveynliğin avustralyalı ve Türk-Avustralyalı çocukların olumlu sosyal davranışları üzerindeki rolü]. Australian Journal of Psychology, 61, 77-88. doi: 10.1080/00049530802001338.
Durgel, E., van de Vijver, F. J. R., & Yagmurlu, B. (2013). Self-reported maternal expectations and child-rearing practices: Disentangling the role of ethnicity, immigration, and educational background. [Öz-bildirime dayalı annelik beklentileri ve çocuk yetiştirme uygulamaları: Etnik köken, göçmenlik ve eğitim geçmişi ile ilişkilerin çözümlenmesi]. International Journal of Behavioral Development, 37, 35-43. doi:10.1177/0165025412456145
Çorapçı, F., Aksan, N., Arslan, D., & Yağmurlu, B. (2010). Okul öncesi dönemde duygusal davranışsal ve sosyal uyum taraması: Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 17, 63-74.
Yagmurlu, B., & Altan, O. (2010). Maternal socialization and child temperament as predictors of emotion regulation in Turkish preschoolers. [Okul öncesi Türk çocuklarda duygu düzenlemenin belirleyicisi olarak annenin sosyalleşmesi ve çocuğun mizacı]. Infant and Child Development, 19, 275-296. doi: 10.1002/icd.646.
Yagmurlu, M.F., Yagmurlu, B., & Yilmaz, M. (2009). Orthopedic disability and socioemotional functioning. [Ortopedik bozukluk ve sosyo-duygusal işleyiş]. Pediatrics International, 51, 637-644. doi: 10.1111/j.1442- 200X.2009.02821.x.
Yagmurlu, B., & Sanson, A. (2009). Acculturation and parenting among Turkish mothers in Australia. [Avustralya’daki Türk anneler arasında kültüre uyum ve ebeveynlik]. Journal of Cross-Cultural Psychology, 40, 361-380. doi:10.1177/0022022109332671.
Yağmurlu, B., Çıtlak, B., Dost, A., & Leyendecker, B. (2009). Türk annelerin çocuk sosyalleştirme hedeflerinde eğitime bağlı olarak gözlemlenen farklılıklar. Türk Psikoloji Dergisi, 24(63), 1-15.
Durgel, E., Leyendecker, B., Yagmurlu, B., & Harwood, R. (2009). Sociocultural influences on German and Turkish immigrant mothers’ long-term socialization goals. [Alman ve Türk göçmen annelerin uzun vadeli sosyalleşme hedeflerinde sosyokültürel etkiler]. Journal of Cross-Cultural Psychology, 40, 834-852. doi: 10.1177/0022022109339210.
Dost, A., & Yagmurlu, B. (2008). Are constructiveness and destructiveness essential properties of feelings of guilt and shame respectively? [Yapıcılık ve yıkıcılık sırasıyla suçluluk ve utanç duygusunun temel özellikleri midir?]. Journal for the Theory of Social Behaviour, 38(2), 109-129. doi: 10.1111/j.1468-5914.2008.00362.x.
Batum, P., & Yagmurlu, B. (2007). What counts in externalizing behaviors? The contributions of emotion and behavior regulation. [Duygu ve davranış düzenlemesinin dışa yönelim davranışlarına katkıları]. Current Psychology. 25(4), 272-294. doi: 10.1007/BF02915236.
Yagmurlu, B., Sanson, A., & Köymen, S. B. (2005). Ebeveynlerin ve çocuk mizacının olumlu sosyal davranış gelişimine etkileri: Zihin kuramının belirleyici rolü. Turkish Journal of Psychology, 20, 1-20.
Yagmurlu, B., Berument, S. K., & Celimli, S. (2005). The role of institution and home contexts in theory of mind development. [Kurum bakımı ve ev ortamının zihin kuramı gelişimindeki rolü]. Journal of Applied Developmental Psychology, 26(5), 521-537. doi: 10.1016/j.appdev.2005.06.00.
Sosyal Medyada Çocuk ve Aile Çalışmaları Laboratuvarı
Mobil Uygulamamızı İndirin
İletişim

Koç Üniversitesi Psikoloji Bölümü Rumelifeneri Yolu, Sarıyer 34450 İstanbul

cocukaile@ku.edu.tr
Ofis Tel: 0212 338 37 40 0212 338 17 59 Cep Tel: 0533 137 18 33
İletişim
© 2023 Koç University