Ayşe Bilge Selçuk'un genel araştırma alanları, sosyal ve duygusal gelişim, sosyobilişsel gelişim, ebeveynlik, mizaç ve kültürdür. Araştırmalarının bir kolu, sosyal gelişimde görülen bireysel farklılıkların altında yatan mekanizmaları anlamaya yöneliktir. Bu çalışmaları, uyumlu ve uyumsuz davranış gelişimine etki eden mizaç özelliklerini ve çevresel unsurları (aile ve sosyokültürel bağlam gibi) incelemektedir; ve tipik gelişim bağlamlarındaki çocukların yanı sıra, yetiştirme kurumlarında büyüyen çocuklara, göçmen çocuklarına, otizmli çocuklara ve engeli olan çocuklara odaklanmaktadır. Araştırmalarının bir diğer kolu ise, kültürün ana-babalık biliş ve davranışlarındaki rolünü incelemektedir.
Ebeveyn-çocuk ilişkisi ve bağlanma kuramları, sosyal ve duygusal gelişim, devlet korumasındaki çocuklar, oyun, oyun terapisi ve psikoterapi müdahaleleri ile ilgili çalışmalar yapmaktadır. Yüksek lisans tezini, koruyucu aileler ve çocukları arasındaki ilişkiye odaklanan bağlanma odaklı yarı-yapılandırılmış bir oyun terapisi müdahale programı üzerine yazmıştır.
Ece, MEF Üniversitesi psikoloji bölümünden yüksek onur öğrencisi olarak derece ile mezun oldu. Üniversite yıllarında çeşitli sivil toplum kuruluşlarında çalışmış, kanserli çocukların ve Türkiye'ye göç etmiş çocukların gelişimine ilgi duymuştur. Eğitimine Koç Üniversitesi Gelişimsel Psikoloji yüksek lisans programı ile devam etmektedir. Araştırma ilgi alanları özellikle 0-6 yaş arasındaki çocukların sosyal-duygusal gelişimi, öz farkındalık ve öz düzenleme becerileri, ebeveyn hedefleri, ve ebeveyn-çocuk ilişkisi üzerinedir.
İstanbul Bilgi Üniversitesi Psikoloji bölümünden yüksek onur derecesi ile bölüm ikincisi olarak mezun oldu. Lisans yıllarında çeşitli stajlarda, araştırma ve sosyal sorumluluk projelerinde aktif olarak yer alıp dezavantajlı çocuklarla çalıştı. Eğitimine Koç Üniversitesi Gelişimsel Psikoloji yüksek lisans programı ile devam ediyor. Genel olarak çocukların sosyal-duygusal gelişimi, öz düzenleme becerileri, bağlanma kuramı ve ebeveynlerin çocukların sosyal-duygusal gelişimine etkileri konularına ilgi duyuyor.
Koç Üniversitesi işletme bölümünden mezun olduktan sonra Koç Üniversitesinde Psikoloji bölümüne devam etmektedir. Çocuk ve Aile çalışmaları laboratuvarında 1,5 yıldır çalışmaktadır. Çocuklarda duygusal,bilişsel gelişim ve mizaç konularına ilgi duymaktadır.
Koç Üniversitesi 4. Sınıf Psikoloji bölümü öğrencisidir. Çocukların sosyal ve psikolojik gelişimi, ebeveyn-çocuk ilişkisi, travmanın çocuk ve ergenler üzerindeki etkisi ile ilgilenmektedir. İleride klinik psikoloji yüksek lisansı yaparak çocuklar ve ergenler ile çalışmayı hedeflemektedir.
Koç Üniversitesi 4.sınıf Sosyoloji öğrencisi ve Psikoloji bölümü ile çift anadal yapmaktadır. 2018 Eylül ayından beri Çocuk ve Aile Çalışmaları Laboratuvarında work-study asistanlığı yapmaktadır. Anne-baba davranışları ile çocuğun sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimi arasındaki ilişkiler, ebeveynlik ve mizaç konularına ilgi alanları arasındadır. Bunun yanı sıra sosyal sorumluluk ve gönüllülük projelerinde yer almaktadır.
Koç Üniversitesinden psikoloji ve medya ve görsel sanatlar bölümlerinden Ocak 2021 ayında mezun oldu. Çocuk ve Aile Çalışmaları Laboratuvarında work-study kapsamında asistanlık görev yaptı, gönüllü olarak görevini sürdürmekte. Çocuklarda mizaç ve bağlanma konularına ilgi duymakta ve özellikle medyanın çocuklar üzerindeki etkisi ile ilgilenmektedir. İleride klinik psikoloji yüksek lisansı yaparak çocuklar ile çalışmayı hedeflemektedir.
Sabanci universitesi 4. sinif psikoloji bolumu ogrencisidir. Cocuklarin gelisimde cevresel etkenler ve baglanma konularina ilgi duymaktadir. Cocuklarla ilgili belirli sosyal sorumluluk projelerinde gonullu olarak yer almistir.
Koç Üniversitesi 2. Sınıf Psikoloji öğrencisidir. Çocuk ve Aile Çalışmaları Laboratuvarında work-study kapsamında asistanlık görevi yapmaktadır. Ebeveyn ve çocuk ilişkisi, çocuğun sosyal, duygusal gelişimi ve çocuklarda bağlanma konularına ilgi duymaktadır.
Koç Üniversitesi Psikoloji bölümü 2. sınıf öğrencisidir. Çocuk ve Aile Çalışmaları Laboratuvarında work-study kapsamında asistanlık yapmaktadır. Mizaç , bağlanma türleri ve çocuk-ebeveyn arasındaki ilişkilere ilgi duymaktadır.
Koç Üniversitesi 4.sınıf Psikoloji bölümü öğrencisidir. Çocuk ve Aile Çalışmaları Laboratuvarı'nda work-study asistanlığı yapmaktadır. Çocukların sosyal ve duygusal gelişimi, ebeveyn-çocuk ilişkisi, çocuk ve ergen psikopatolojisi ilgi alanları arasındadır.
Koç Üniveristesi'nde 2. Sınıf Psikoloji öğrencisidir. Çocuk ve Aile Çalışmaları Laboratuvarı'nda görev aldığı ikinci senesidir. Çocuk gelişimiyle ve özellikle de çocuğun duyusal, sosyal, psikolojik gelişimiyle ve ebeveynlerin çocuk üzerindeki etkisi ile ilgilenmektedir.
Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji bölümü 3. sınıf öğrencisi. Gelişim ve nöropsikoloji laboratuvarında çalışıyor. Maya Vakfı ve KAÇUV’da 2018’den beri gönüllülük faaliyetlerini sürdürüyor.
Koç Üniversitesi Psikoloji bölümü 2. sınıf öğrencisidir. Çocuk ve Aile Çalışmaları Labaratuvar'ında Ocak 2020'den beri çalışmaktadır. Mizaç ve çocuk gelişimine ilgi duymaktadır.
Üsküdar Üniversitesi Psikoloji 2. Sınıf öğrencisidir. Mizaç ve sosyal psikoloji alanlarında araştırma yapmaktadır. DEHB ve disleksi konuları ile özel olarak ilgilenmektedir. Yurtdışı ve yurtiçi birçok gönüllülük projesinde yer almıştır.
Koç Üniversitesi psikoloji bölümü 4.sınıf öğrencisidir. Yaklaşık 1 senedir Çocuk ve Aile Çalışmaları Laboratuvarında çalışmaktadır. Gelişim psikolojisi alanına ilgisi sebebiyle laboratuvar çalışmalarına katkıda bulunmaktadır. Daha önce EÇADEM kurumunda gönüllü faaliyetlerde bulunmuştur.
H. Melis Yavuz’un araştırma konuları mizacın ve anne babalık davranışlarının çocuklardaki içselleştirme davranışlarına etkisi; annelik biliş ve davranışlarının sosyokültürel bağlam, ekonomik durum ve eğitim ile ilişkileri ve otizmli ve kronik ortopedik engelli olan çocukların sosyal yetkinlik gelişimine etki eden unsurlar üzerinedir. Bunlara ek olarak, anne babalığın çocuklardaki obezite gelişimine etkisini araştırmaktadır.
Ebeveyn pratiklerinin çocuklardaki sosyal ve duygusal gelişime etkileri, mizaç, çocuklarda ahlaki gelişim, anne-çocuk ilişkisi ve bağlanma kuramları, çocuklarda davranış bozuklukları, ebeveyn davranışlarında ayrımcılık üzerine araştırmalar yapmaktadır.
Buket Kara savaşzede çocukların, dezavantajlı koşullarda büyüyen azınlık çocuklarının ve mülteci çocukların sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimleriyle ilgilenmektedir.
Wenke Niehues'ın ilgi alanları eğitimde eşitsizlik, ebeveynlerin ve sosyo-kültürel şartların çocukların eğitim hayatlarına etkileri gibi konular üzerinde. Bu bağlamda, araştırmaları, eğitim alanındaki başarıya ebeveynlerin etkisi ve eğitimde eşitsizlik üzerine yoğunlaşıyor. Daha önceki çalışmalarında Wenke, Almanya’daki ikinci nesil Türk kadın göçmenlerinin eğitimsel geçmişlerini incelemiştir.
Seçil’in akademik ilgi alanları, çocuklarda sosyal ve duygusal gelişim, ebeveynlerin çocuğun duygu düzenlemesi üzerindeki etkileri, çocuklarda zihin kuramının gelişimi ve bu gelişimi etkileyen ailesel, kültürel faktörlerdir.
İrem Korucu'nun ilgi alanları sosyal, duygusal ve sosyo-bilişsel gelişim, sosyo bilişsel duygular, ebeveyn davranışlarının erken dönemde çocuk gelişimine etkileri, çocuk ve ergen psikopatolojisi üzerinedir.